Toplumda yalnızlık, ihmal ve sosyal dışlanma gibi sorunlarla karşı karşıya kalan yaşlı, kadın, engelli ve kimsesiz bireylerin yaşam koşullarını iyileştirmeyi hedefleyen bu proje, aynı zamanda gençlerin sosyal sorumluluk bilincini güçlendirmek üzere hayata geçirilmiştir.
Amaçlar arasında:
- Gerçek ihtiyaç sahiplerinin tespiti,
- Burs verilen öğrencilerle daha güçlü insani bağlar kurulması,
- Gençlerin gönüllülük ve empati bilinciyle topluma katkı sağlaması yer almıştır.
Bu yönüyle proje, hem bireysel hem de toplumsal anlamda derin bir farkındalık inşasını hedeflemiştir.
Doğrudan Katılımcılar:
- 20 üniversite öğrencisi (10 kız, 10 erkek)
- 40 aile (yaşlı, engelli, dul, yetim, öksüz ve ihtiyaç sahibi bireyler)
Dolaylı Katılımcılar:
- Esnaflar, gönüllüler, bağışçılar ve yerel halk
Bu yapısıyla proje, hem yardım alan hem de yardım eden taraflarda kalıcı izler bırakmış, iki yönlü bir sosyal gelişim zemini sunmuştur.
- Öğrencilerin seçimi ve mülakat süreci
- Kadın ve erkek temsilcilerle organizasyon yapısının kurulması
- Sosyal sorumluluk bursuna hak kazananların tespiti
- Gönüllülük eğitimi ve aile ziyaret rehberliği toplantıları
- Her öğrenciye mentörlük yapacağı bir ailenin tanıtılması
- Aylık düzenli ziyaretler
- Ailelere maddi yardımın ulaştırılması
- Öğrencilerin gözlem ve raporlamalarıyla sürekli etkileşim
- Ara dönem toplantıları ve grup gezileri ile süreç analizi
- Öğrenci ve aile geri bildirimlerinin toplanması
- Mentörlük ilişkilerinin takibi
- Ailelerin yaşam kalitesinde ve öğrencilerin sosyal duyarlılığında gözlenen artış
- 40 ailenin sosyal destekle buluşması
- 20 gencin düzenli sosyal hizmet deneyimi yaşaması
- Maddi yardım + manevi rehberlik modeli uygulanması
- Gençlerin aktif vatandaşlık bilinciyle yetişmesi
- Öğrenciler henüz meslek sahibi olmadan önce toplumla doğrudan temas kurdu
- Hayat tecrübesi olan bireylerle eğitimli gençler arasında bağlar kuruldu
- Kuşaklar arası empati, saygı ve dayanışma gelişti
- Gençlerde meslek ahlakı, vicdan ve sosyal sorumluluk duyguları güçlendi
“Topluma Dokunan Genç Adımlar” projesi, hem sosyal yardım hem de karakter inşası odaklı özgün bir çalışmadır. Öğrenciler sadece bir bursun alıcısı değil, aynı zamanda bir toplumsal dönüşümün aktif aktörleri haline getirilmiştir.
Gönüllülük, sorumluluk, gözlem ve iletişim becerileri kazanan öğrenciler, toplumsal farkındalık ve vicdani duyarlılık açısından büyük bir gelişim göstermiştir. Yardım edilen aileler ise yalnızlıktan uzaklaşıp sosyal aidiyet duygusu kazanmıştır.
- Projenin uzun vadeli hale getirilmesi önerilmektedir.
- Mentörlük sistemi daha kurumsal hâle getirilerek sürdürülebilirliği sağlanabilir.
- Farklı şehirlerdeki öğrenci ve aile gruplarıyla proje yaygınlaştırılabilir.
- Proje çıktıları akademik bir çalışma ya da kitapçık olarak yayınlanabilir.
Topluma Dokunan Gençler | ||
---|---|---|
Ad Soyad |
Üniversite |
Bölüm |
Abdullah Umeyr Sivrioğlu | Yıldız Teknik Ü. | Kültür Varlıklarını Koruma |
Bedirhan Nahırcı | Yıldız Teknik Ü. | Metalurji ve malzeme mühendisliği |
Muhyiddin Tok | Fatih Sultan Mehmet Ü. | Mimarlık |
Emir Tuncer | Yıldız Teknik Ü. | Makine Mühendisliği |
Gökhan Elgürbüz | Sağlık Bilimleri Ü. | Psikoloji / Eczacılık |
İsmail Bilal Sarpkaya | Yıldız Teknik Ü. | İşletme |
Mert Uzala | Boğaziçi Ü. | İlköğretim Matematik Öğretmenliği |
Celal Yusuf Algan | İstanbul Medeniyet Ü. | Psikolojik Rehberlik ve Danışmanlık |
Muhammed Akdeniz | İstanbul-Cerrahpaşa Ü. | Özel Eğitim Öğretmenliği |
Ahmet Kürşat Ertürk | İstanbul Medeniyet Ü. | Tıp |
Mustafa Uysal | İstanbul Medeniyet Ü. | Hukuk |
Nurgül Demirhan | İstanbul Medipol Ü. | Ekonomi ve Finans |
Çidem İlçin | Sabahattin Zaim Ü. | Okul Öncesi Eğitim |
Asena Çamurcu | Türk-Alman Ü. | Kültür ve İletişim Birimleri |
Ebral Sudem Çamurcu | İstanbul Medipol Ü. | Halkka İlişkiler ve Reklam |
Gizem Çamurcu | İstanbul Medipol Ü. | Sosyal Hizmet |
Zelal Çetin | Yıldız Teknik Ü. | Psikolojik Rehberlik ve Danışmanlık |
Zeynep Dilara Koç | İstanbul 29 Mayıs Ü. | Felsefe/Yüksek Lisans |
Serra Çalış | İstanbul 29 mayıs Ü. | Arapça Mütercim Tercümanlık |
Rümeysa Çalış | Açık Öğretim Fakültesi | Çocuk Gelişimi |
Proje Koordinatörü: Sosyal Hizmet Uzmanı Yunus Emre KAHVECİ |
İlim ve Rahmet Vakfı olarak bu örnek çalışmayla topluma umut olmak ve gençlerimizin potansiyelini hayra yönlendirmekten büyük onur duyuyoruz.
"Topluma Dokunan Genç Adımlar" Sonuç ve Değerlendirme Raporu İlim ve Rahmet Vakfı | 01.11.2024 – 15.06.2025
Ülkemizde genç ve dinamik kesimin umursamaz olduğu iddiasına karşı çıkıyor ve eğitim yuvalarında sorumluluk sahibi olan gençlerimizi destekliyoruz.